tilbake

Intervjuer

VictoriaMilan.no

Intervju med:

Sigurd Vedal Grunnleggeren av Victoria Milan

fra 17.03.2014


Det norske datingfirmaet VictoriaMilan ble opprettet av Sigurd Vedal i 2010 og er med over 500 000 medlemmer desidert størst på organiserte sidesprang i Skandinavia. I mellomtiden har datingnettstedet nådd over 2 millioner medlemmer fordelt på 24 land.

Hvis du er interessert:

Sigurd, dekker du et samfunnsbehov med datingnettstedet VictoriaMilan som hittil ikke har fått nok oppmerksomhet?

Definitivt. Victoria Milan sprer seg til et land etter det andre, og medlemstallet har økt fra null til fire millioner på bare fire år og det viser oss at det er et behov for tjenesten vi tilbyr. Det er fortsatt mange land vi ikke er lansert i og det synes jeg er spennende.

Suksessen Victoria Milan har hatt beviser at det finnes mennesker som trenger et sted hvor lidenskapen man først opplever i et forhold kan gjenoppleves, uten at man ødelegger det langvarige forholdet sitt ved å ha en affære.

Hvilket image bør temaet utroskap ideelt sett ha i samfunnet - take it easy, it's natural?

Jeg vet at det å ha en affære blir mer og mer vanlig blant gifte og samboende.

Det å ha en affære trenger ikke nødvendigvis å bety at du ikke elsker partneren din eller at du ønsker å ødelegge forholdet ditt. For mange så er det en pust av frisk luft og en måte å føre tilbake litt lidenskap i forholdet. Vi lever tross alt bare en gang og så lenge affæren er diskret så vil det ikke gå utover forholdet.

Du er kjent for å være et utpreget familiemenneske som er "lykkelig gift". Hvordan får du dette til å stemme overens med virksomheten din hvor du retter deg spesielt mot "gifte og samboende mennesker" og oppfordrer dem til å søke en diskret affære for å stimulere lidenskapene sine? 

Vi tvinger ingen til å være utro. Alle som bruker tjenesten vår har allerede tenkt på å være utro før de kommer til oss, men vi anbefaler de å være diskre når de bruker nettsiden vår. Takket være Victoria Milan så trenger langt færre å gå igjennom smerten ved å miste familien sin. Vi tilbyr dem et trygt og diskre miljø hvor de kan gjenoppleve lidenskapen de savner.

Er single personer også velkommen hos VictoriaMilan?

Ja, single personer er alltid velkommen hos Victoria Milan, men vår målgruppe er stor sett personer som er gifte eller samboende som mangler lidenskap i livene sine. Altså personer som ser etter en affære fordi de savner noe i sine forhold, uten at de ønsker å avslutte forholdene sine.

VictoriaMilan er et norsk produkt som raskt etter opprettelsen ble en markedsleder innen sidesprang i Skandinavia.  Finnes det en nevneverdig forskjell mellom norske, svenske og danske personer som er ute etter en affære - kanskje når det gjelder innstillingen deres? 

Det er sant, vår største og mest aktive marked er fortsatt i Skandinavia, men det er flere land som tar de igjen, som for eksempel Spania, Belgia, Nederland og Polen. Så i forhold til forskjeller, så er det faktisk flere likheter.

Norske, danske og svenske kvinner tenner for det meste på god humor, mens mennene tenner mest på oralsex. Både norske og danske kvinner foretrekker å reise fremfor sex og erotikk, mens de svenske velger sex og erotikk over reising. Et lite tips er å kombinere disse to.

Man kan heller ikke glemme at hver person er forskjellig og har forskjellige behov. Det er derfor vi har så mange detaljer på profilene våre. Alle på Victoria Milan kan dele så mye de vil om seg selv, men jo mer informasjon de deler desto lettere blir det å finne den rette elskeren.

Vår testvinner:

C-Date.no

C-Date.no
5

Elitesingles

Elitesingles
5

no.Match.com

no.Match.com
5

VictoriaMilan finnes per i dag ikke kun i Europa, men i 24 land fra Australia til Hong Kong og Syd-Afrika.   La oss snakke om de europeiske personene som er ute etter en affære: I hvilke land slår VictoriaMilan spesielt godt an og i hvilke land møter dere forsatt motstand?

Victoria Milan er tilgjengelig i 33 land verden over, men i Europa er Sverige, Finland, Danmark, Spania, Belgia, Nederland og Polen på toppen av listene i forhold til tall og aktivitet.

Vi trodde det kom til å bli vanskelig å lasere i Polen da 95% av befolkningen er katolsk, som er nest høyest i Europa, men Victoria Milan ble ønsket velkommen med stor interesse. Vi hadde 10 000 som registrerte seg første dagen og over 20 000 den første uken. Nå er tallet mer enn triplet!

Sveitserne anses som spesielt åpne og liberale når det gjelder erotiske eventyr - kan du bekrefte dette?

Det er klart at vi ikke blir med medlemmene våre inn på soverommet, men våre statistikker sier at hele 45,23% av kvinner ser etter sex og erotikk på Victoria Milan og 30% av de tenner på oralsex. Dette er veldig likt menn ettersom 46,91% ser etter sex og erotikk og 39,43% tenner på oralsex. Dette er mer enn i andre europeiske land, så ut i fra ren statistikk så kan det bekreftes.

Spania på den annen side er et land som er preget av katolisismen. Hvilken rolle spiller den sterke forankringen i tro - holder religionen utroskap i sjakk eller gir den utroskap et skikkelig løft?

Det er mange ikke-katolske i Spania også og Spania er faktisk et av våre viktigste markeder. I forhold til en undersøkelse vi gjorde så sa 83% at uansett om de var troende så var de ikke aktivt troende i deres samfunn, og dette var en undersøkelse med 6000 mennesker.

VictoriaMilan har på mange måter slående likheter med et kjent kanadisk datingnettsted. Det er noe med bildebruken ettersom begge portalene bruker en kvinnemunn med en "hysj-finger". Hvis vi er litt ondsinnede, kunne vi kanskje anta at VictoriaMilan har kopiert en suksessmodell. Stemmer dette eller hva er motivasjonen bak nettstedet?

Vi kommenterer ikke på våre konkurrenter, men det er klart at vi tilbyr en tjeneste som ingen andre tilbyr for øyeblikket. Du kan ta en titt å dømme selv.

Og hvordan er tilbakemeldingen fra konkurrentene - føler de seg smigret eller utfordret?

Vi kommenterer ikke på våre konkurrenter, men vi mener at konkurranse er en sterk form for motivasjon og på grunn av det blir vi bedre hver dag.

I likhet med konkurrentene satser VictoriaMilan på provokative reklamekampanjer hvor det primært brukes kjente personer.  I Belgia har du gjort kongehuset til ambassadør for diskrete affærer hos VictoriaMilan. Plakatkampanjen ble innstilt etter 48 timer som følge av at kongehuset grep inn. Hva handler det først og fremst om i disse kampanjene og hva ønsker du primært å oppnå med dem?

Vi ønsker å vise verdiene Victoria Milan står for, nemlig diskresjon, anonymitet og at vi kan holde på dine hemmeligheter. Det å bruke offentlige personer gjør at vi viser at vi møter alles behov hos Victoria Milan. Vi ønsker at mennesker skal forstå produktet vårt og når vi tilnærmer de på en måte de er kjent med og mennesker de er kjent med så fanger det oppmerksomheten deres. Vi er også veldig suksessfulle i dette feltet.

Vi kan kunsten med å dele verdiene våre til offentligheten og fange oppmerksomheten deres, noe som er den Hellige Gral i markedsføring. Bli forstått og bli hørt.  

VictoriaMilan karakteriserer seg selv som et "omstridt nettsted for utroskap" - sikter denne beskrivelsen til reklamekampanjene?

Victoria Milan blir snakket om hver dag i mange land over hele verden. Det er sikkert ikke bare på grunn av slagordet, men mer på grunn av konseptet vårt. Verdiene vi gir til mennesker, hvordan vi imøtekommer deres behov, hvordan media ser oss, osv. Vi kan ikke glemme at dette er et kontroversielt tema for mange.

Det gir oss oppmerksomhet, men jeg tror at vi gir svaret på en verdenstrend som beveger seg fra å være utenfor internettet til på internettet. Vi kan heller ikke glemme at vi gir mennesker en tjeneste de har bedt om. Dette er en av de mange grunnene til å medlemstallet vårt fortsetter å vokse.

Hva er forskjellen mellom VictoriaMilan og nettstedets kanadiske konkurrent slik du ser det  - har VictoriaMilan en mer europeisk struktur, funksjon og estetikk?

Vi kommenterer ikke på andre datingsider.

Vi ønsker å understreke at Victoria Milan ble laget for å hjelpe mennesker som er lykkelig gift, men som mangler lidenskap og eventyr i livene deres på grunn av problemer i deres langvarige forhold. Ved å finne en hemmelig og diskret affære så vil de få gjenoppleve lidenskapen og forholdene deres vil også få nytt liv.

Mer enn 40% av medlemmene på datingsider lyver om deres sivilstatus da de skammer seg over å allerede være i et forhold. Victoria Milan tilbyr et sted hvor mennesker kan finne andre mennesker som ser etter det samme på et trygt og diskret sted.

Victoria Milan skiller seg ut fra andre utenomekteskapelige datingsider fordi den er tilpasset både kvinner og menn, den er også lys og enkel å bruke. Tjenesten tilbyr funksjoner som gjør at brukerne kan være 100% anonyme og diskre, for eksempel verktøy som sludder ansiktet på bilder, en anonym profil, automatisk utlogging og en panikknapp som gjør at du blir omdirigert til en helt annen nettside.

Nok en gang "back to the beginning": Hvor har datingnettstedet  VictoriaMilan fått navnet sitt fra?

Grunnen til at nettsiden ble kalt Victoria Milan var fordi produktet er rettet mot kvinner i tillegg til menn og vi ønsket å vise dette i produktnavnet, slik at tjenesten virket mer feminin og at kvinner derfor ville føle seg trygge nok til å delta.

Slagordet vårt viser hva våre eventuelle kunder kan gå glipp av og hva de kan gjøre for å unngå å gjøre det. Vi ønsket at det skulle være direkte og klart.

Kan du gi et eksempel på en gjennomsnittlig person som har en affære. Er det et par som har et åpent forhold og hvor begge tillater hverandre diskrete affærer, eller er det en utro person som kan nyte og holde utroskapet hemmelig takket være VictoriaMilan?

Ut i fra vår data så er det klart synlig at mange av brukerne våre foretrekker å se etter en hemmelig elsker eller elskerinne istedenfor å ha et åpent forhold. Samfunnet ser ned på åpne forhold nesten like mye som affærer, og det man må huske på er at åpne forhold er noe helt annet enn det å ha en affære. Jeg skjønner begge standpunkt, men det er kanskje bedre å ha en affære enn å være i et åpent forhold fra vårt synspunkt.

Herr Vedal, tusen hjertelig takk for samtalen og vi ønsker dere fortsatt lykke til med foretaket.

Hvis du er interessert:

Hvem har skrevet det?

Margareta Lund
har siden 2008 overvåget online-dating-scenen i de skandinaviske lande og betragtes af medierne som førende ekspert inden for området.
Top