Date: 27. October 2015

«Mobile makes Money» er slagordet for det norske datingmarkedet

OSLO 28/10/2015 – Det er gode tider i den norske nettdatingbransjen. Fjorårets solide totalomsetning på 167 millioner kroner ga nettdatingtilbyderne god grunn til å smile gjennom hele 2015. De klarte også for første gang å generere betydelige inntekter fra de single i smarttelefongenerasjonen. Markedsanalysen fra Nettdating-Eksperten.no tar forøvrig for seg følgene av nettinnbruddene hos noen av tilbyderne av sexdating i Norge.

Økt betalingsvilje blant de single i smarttelefongenerasjonen

Det voksende antallet smarttelefonbrukere som søker etter en partner på nett fikk nettdatingtilbyderne til å tenke nytt når det gjelder teknologi og salgspsykologi i 2014 og 2015. Blant problemene de sto overfor var de singles lave betalingsvillighet på mobile enheter sammenlignet med PC. Men ved hjelp av tiltakene de satte i gang klarte tilbyderne imidlertid å generere en betydelig andel av omsetningen fra salg av tjenester på mobile enheter. Med en totalomsetning på 167 millioner kroner i 2014 fikk bransjen et solid overskudd på 8,4 % (13 millioner kroner) sammenlignet med året før.

Utro personer uanfektet av datainnbrudd

To av de store internasjonale tilbyderne av sexdating på nett, AdultFriendFinder og AshleyMadison, ble utsatt for datainnbrudd i sommer. Selv om millioner av medlemsopplysninger ble frigitt på Internett la det ingen demper på søkeaktiviteten til norske utro personer. Antallet nyregistreringer hos AshleyMadison var til og med høyere i august enn før datainnbruddet. Margareta Lund fra Nettdating-Eksperten: «Datainnbruddet sørget for mange overskrifter i nyhetene, men det har ikke ført til at utro personer i Norge har blitt mindre utro.»

Fullversjonen av markedsrapporten:
www.nettdating-eksperten.no/presse/markedet-for-nettdating-2015.pdf

Lignende online dating nyheter:

Alle siste online dating nyheter for single
Top