Date: 24. October 2017

Nettdatingrapporten 2016-2017:
Bransjeomsetning på nesten 179,5 millioner kroner

OSLO, Norge 24.10.2017 – Den pågående markedsanalysen av det norske nettdatingmarkedet avslører imponerende tall: Med en totalomsetning på 179,5 millioner kroner hadde bransjen en solid økning på nesten 4 %.

Tinder er så langt mest populær i media

I første halvdel av 2016 ble datingappen oftere nevnt i nyhetene enn alle de andre nettdatingtjenestene til sammen. Derimot er den økonomiske utviklingen fortsatt ikke optimal. Appens markedsandel i form av antall brukere var på mindre enn 15 % i 2015 og mindre enn 5 % når det gjelder omsetning.

Silver Singles er i gang

Det generelle spekteret av nettdatere har utvidet seg opp gjennom årene. Den opprinnelige målgruppen, som besto av brukere mellom 30 og 50 år, har utvidet seg i begge retninger. Dermed har markedet i tillegg spesialisert seg både på gruppen under 30 år og gruppen over 55 år. I henhold til en nyere undersøkelse hadde rundt 60 % av de single mellom 50 og 65 år brukt Internett til å søke etter en partner.

Stadig flere unge og gamle hiver seg på trenden

Antallet aktive nettdatere fortsetter å øke. Rundt 575 000 personer søker etter en partner ved hjelp av en nettdatingportal hver måned, mens ytterligere 280 000 søker etter sexkontakter. Totalt søker knappe 885 000 personer etter kjærlighet, sex og flørt via Internett hver måned.

Den komplette studien:

www.nettdating-eksperten.no/presse/markedet-for-nettdating-2016.pdf

Lignende online dating nyheter:

Alle siste online dating nyheter for single
Top